Okładziny hamulcowe

  1. Formowane okładziny

    DSCF0126Okładziny cierne wykonane są na bazie żywic syntetycznych, kauczuku syntetycznego, wypełniaczy niemetalicznych, włókien mineralnych, korektorów
    i stabilizatorów współczynnika tarcia. Zastosowanie w okładzinie pulpy z włókna aramidowego gwarantuje zachowanie wysokiej odporności termicznej i chemicznej oraz odporności na zużycie okładziny i partnera tarcia. Materiał ten wykonany jest techniką prasowania na gorąco. Następnie po procesie prasowania elementy cierne podane są specjalnej obróbce termicznej stabilizującej właściwości cierne i fizykomechaniczne. Struktura materiału jest jednorodna i gładka, a barwa materiału ciemno szara.

    Dla prawidłowej oceny temperatury pracy należy uwzględnić nie tylko temperaturę otoczenia, w którym okładzina cierna jest zamontowana, ale również wzrost temperatury będący efektem wydzielania się ciepła tarcia w strefie pracy. W przypadku intensywnego hamowania temperatura może lokalnie wzrosnąć nawet o 500˚C.

    Producent materiałów ciernych gwarantuje prawidłową pracę układu hamulcowego w wymiarze nominalnym, tj. zgodnie z założeniem konstrukcyjnym, o ile nie wystąpi lokalny wzrost nacisków jednostkowych, zanieczyszczenie powierzchni bieżni i okładziny, nakładanie się drgań.

    ZASTOSOWANIA:
    Tarcze sprzęgłowe pras i obrabiarek; tarcze cierne hamulcowe i okładziny stożkowe suwnic, dźwigów i taśmociągów, w wersji nacinanej jako okładziny hamulców bębnowych intensywnie używanych maszyn i urządzeń.

    ZAKRES ROZMIAROWY TAŚM HAMULCOWYCH:
    Grubość: min 4 – max 40 mm
    Szerokość: 1000×1000 mm

    Wyróżniamy trzy podstawowe typy:
    GC-E  – kompozyt aramidowo-kauczukowy,
    GC-ES – kompozyt aramidowo-kauczukowy, wzbogacony o opiłki mosiądzu, w celu lepszego odprowadzania ciepła ze strefy tarcia.
    GC-PZ – modyfikowany kompozyt, do zastosowań w pomieszczeniach zagrożonych wybuchem. Charakteryzuje się niską rezystancją powierzchniową poniżej 109 Ω, oraz trudnopalnością co klasyfikuje produkt do zastosowań w strefach zagrożenia wybuchem.

  2. TAŚMA HAMULCOWA BAC

    okladzinyTaśma tkana  z przędz ceramicznych zbrojonych drutem mosiężnym i impregnowana kompozycją żywic. Specjalny splot wielowarstwowy zapobiega rozwarstwianiu się taśmy pod wpływem wysokich obciążeń w trakcie hamowania.

    Drut zawarty w przędzy wzmacnia konstrukcję mechanicznie i odprowadza ciepło tarcia ze strefy roboczej. Impregnowanie taśmy kompozycją żywic zwiększa wytrzymałość produktu
    i stabilizuje współczynnik tarcia.

    ZASTOSOWANIA:
    Hamulce maszyn wyciągowych w górnictwie, hamulce bębnowe ciężkich maszyn w innych gałęziach przemysłu.

    ZAKRES ROZMIAROWY TAŚM HAMULCOWYCH:
    Grubość: min 6mm – max 20mm
    Szerokość: max 300cm dla grubości 20 mm, max 600cm dla grubości 6mm.

  3. TAŚMA HAMULCOWA ATU-AE

    Taśma tkana  z przędz aramidowych zbrojonych drutem miedzianym i impregnowana kompozycją żywic. Specjalny splot wielowarstwowy zapobiega rozwarstwianiu się taśmy pod wpływem wysokich obciążeń w trakcie hamowania.

    Drut zawarty w przędzy wzmacnia konstrukcję mechanicznie i odprowadza ciepło tarcia ze strefy roboczej. Impregnowanie taśmy kompozycją żywic zwiększa wytrzymałość produktu
    i stabilizuje współczynnik tarcia.

    ZASTOSOWANIA:
    Hamulce bębnowe dźwigów portowych i okrętowych wind kotwicznych , zwałowarki w kopalniach odkrywkowych.

    ZAKRES ROZMIAROWY TAŚM HAMULCOWYCH:
    Grubość: min 6mm – max 20mm
    Szerokość: max 300cm dla grubości 20 mm,  max 600cm dla grubości 6mm.